서벨로 S3 울테그라 멋진 디자인과 성능, 하지만 가격은?
우연히 한강을 지나가면서 보게된 에어로시스템 형태의 자전거. 꽤나 날렵하면서 강렬한 느낌이여서 이름을 잠시 기억해 놓았닥 저녁에 검색을 해보았답니다. 자전거는 서벨로(CERVELO)사에서 만든 S3 울테그라 모델인듯 싶더군요. 사실 정확한 모델을 파악하기는 어렵더라구요. 연식도 여러가지고, 구분할 수 있는 눈이 아직은.. 여튼 살짝 검색을 해보니 에어로시스템으로는 서벨로의 명성이 꽤나 높더군요. 규모가 크기 보다는 기술적으로 완성도 있는 로드바이크를 만드는 회사인듯 보입니다. 여튼, 갑작스럽게 눈에 들어온 서벨로 S3 울테그라 모델 한번 살펴보도록 할까요?
서벨로 S3 울테그라 특장점
Oversized bottom bracket area
•Big volume and fluent form aligns the carbon fibers with the complex loads in this area.
•This increases:
•Side-to-side BB stiffness (better power transmission)
•Torsional stiffness (better handling)
Smartwall-for-Carbon
•Carbon strength & stiffness depend on the size, shape, material & fiber direction of each of the 300+ pieces of carbon in a frame.
•Cervelo’s Smartwall lay-ups are based on 15 years experience and the most advanced tools, includingin-house developed optimization software.
•Smartwall also puts extra carbon on the sides (far from the center plane) to increase stiffness at little extra weight.
TrueAero-shapes
•Long=tail airfoils with a 3:1 ratio or better create the lowest drag.
•Truncation can be useful, for example if flow interacts with another object. Cervelo was the first to use truncation (P4 bottle area).
S3-aero-seatstays
•Special TrueAero™ shape:
•Profle designed in the direction of the airflow (horizontal)
•Different shape on the inside than on the outside (to deal with the spinning wheel)
•Only 10mm wide for maximum compliance (within reason). minimal weight & frontal area
•Similarly compliant as R-series, but flexing outward (smallest diameter)
Aero chainstays
•Used on the S3 and P4
•TrueAero™ shapes in the direction of the airflow.
•Especially effective in cross winds.
Aero headtube
•The narrow section between the bearingsreduces the frontal area ans thereby the aero drag (which is linearly related to the frontal area).
•Narrowing this area also improves the headtube’s aspect ratio (same gusset length divided by a smaller width renders a higher ratio) to get closer to a 3:1 airfoil.
Internal Cable Stops ICS3
•With ICS3, Cervelo continuesto lead the industry in internal cables.
•No housing inside the frame gives crisper shifting & 200g less weight.
•New stainless steel internals with replaceable Teflon®liners further reduce the friction.
•Integrated toptube adjuster allows on-the-fly fine-turning. A first for internal cable systems
서벨로 (CERVELO) S3 울테그라 스펙
Fork |
Cervélo All-Carbon, Tapered S3 Fork |
Headset |
FSA IS2 1-1/8 x 1-3/8″ |
Seatpost |
Cervélo Carbon, Aero |
Rear Derailleur |
Shimano Ultegra 6800 11 spd |
Front Derailleur |
Shimano Ultegra 6800 11 spd |
Shifters |
Shimano Ultegra 6800 11 spd |
Brake Calipers |
Shimano Ultegra 6800 |
Bottom Bracket |
Rotor PF-30 |
Crankset Rotor |
3DF BBright™ 52/36 |
Handlebar |
FSA compact energy |
Stem |
FSA SL-K |
Saddle |
fi’zi:k Antares |
Cassette |
Shimano Ultegra 6800 11 spd 11-25 |
Chain |
Shimano Ultegra 6800 11 spd |
Wheels |
Mavic Cosmic Elite S |
Tires |
Mavic Yksion Comp 120 tpi 700x23mm |
Weight |
7.39(페달제외) |
서벨로 S3 급 모델의 경우 프레임 가격만도 3백만원에 해당합니다. 여기에 구동계도 풀 울테그라를 선택해서 장착하고 있어서 가격이 꽤 높은 편에 속합니다. 단순 입문용으로는 부담스러운 가격인듯 싶기도 하고, 구성을 놓고 논하기는 그렇지만, 타사의 모델들 중 워낙 가성비가 좋은 모델이 있기 때문인지 아직 많은 분들이 선뜻 타고다니는 모델은 아닌 듯 싶습니다.
서벨로 S3 울테그라 가격은 얼마?
하이엔드급의 로드바이크 가격은 꽤나 변동이 심한 듯 보입니다. 프로모션이나 혹은 시즌의 변화에 따라서 변동이 있기 마련이더군요. 서벨로 S3 울테그라의 경우 일반적으로 500만원 대에 가격이 형성이 되어 있었는데, 살짝 찾아보니 최저가가 450만원으로 되어 있는 곳도 있더군요. 인터넷으로 400만원 이상의 로드바이크를 주문할 분들이 있을까 생각이 들기도 하지만, 고가 모델이기 때문에 적절한 가격비교는 꼭 해보셔야 하겠더군요.
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